Cairns - Magnetic Island

19 december 2017 - Magnetic Island, Australië

Vanochtend vroeg opgestaan. Ontbijt om half 7 en kwart voor 7 moesten we al naar de bus. In de bus heeft iedereen zich eerst voorgesteld. En moesten we een aantal vragen beantwoorden om elkaar beter te leren kennen, wat erg leuk was. Na 2 korte tussenstops reden we door naar de haven waar we met de boot naar Magnetic Island varen. Het was ongeveer 20 minuten varen.

We konden ons meteen installeren in onze kamer. Hier slapen we ook weer met z'n vieren op één kamer. Deze keer konden we zelf kiezen met wie. We gingen daarna meteen met de bus naar een startpunt van een wandelroute hier konden we de forten zien die gebouwd zijn tijdens de oorlog. Maar waarom we vooral gingen was omdat er wilde koala's gespot konden worden. En dit is waarschijnlijk de enige plaats tijdens deze reis dat dit kan. En gelukkig hebben we er ook drie gezien. Echt super leuk. Wat een luie en grappige beestjes. Op het hoogste punt van de route hadden we uitzicht op één van de mooiste stranden van het eiland Horseshoe Bay. De wandeling duurde ongeveer 2 uur en was best pittig vooral met de temperatuur van boven de 30 graden. Daarna zijn we weer terug gelopen en hebben de bus naar het motel genomen. We zijn toen we uitstapte meteen naar het strand gelopen dat tegenover het motel ligt. En hebben een duik genomen in de oceaan die heerlijk warm was. En we hebben daar even lekker gelegen op het strand.

Om 5 uur zijn we naar een plek gelopen waar de reisleider over verteld had. Hier voert een man dagelijks de rock walllibies ( deze zijn kleiner dan de gewone walllibies. ) En dit kunnen de toeristen ook doen. Eentje heeft er zelfs uit mijn hand gegeten en die bleek ook nog een baby in zijn buidel te hebben. Heel schattig.
Daarna lekker gedoucht, dit was wel nodig naar de wandeling van vanmiddag met deze warmte.
Om 19:00 gaan we met z'n alle uit eten bij het motel.