Cairns Great Barrier Reef

18 december 2017 - Cairns, Australië

Vanavond hadden we het welkomsdinner in de Woolshed. Tijd om elkaar beter te leren kennen. Wat met een groep van 35 mensen natuurlijk lastig is. Maar het was toch erg gezellig. En de dames kregen na 21:00 gratis champagne. Dus toen werd het nog gezelliger ;-).

Om half 7 moesten we de volgende ochtend alweer ontbijten om vervolgens om 7:15 te vertrekken naar de haven om te gaan snorkelen bij het Great Barrier Reef. Met een luxe catamaran/zeilboot voeren we ruim 2 uur, totdat we bij het Norman Reef waren. Daar hadden we eerst 2 uur de tijd om te snorkelen. Was in het begin wel even wennen met dat "lekkere" zoute water. Maar na een aantal minuten ging het prima. We zagen meteen het rif en de mooie, gekleurde vissen in alle vormen kleuren. Na het snorkelen stond de lunch al op ons te wachten. 'S middags werd er eerst weer een klein stukje gevaren om vervolgens weer te gaan snorkelen. Dit keer was het rif een stuk ondieper, waardoor je nog beter zicht had. Echt zo mooi. Hier ook weer heel veel verschillende vissen en koraal. Na zo'n 2 uur snorkelen moesten we allemaal weer aan boord komen voor de reis terug naar Cairns. Het was echt een hele mooie dag. 'S avonds heb ik met de twee Nederlandse meiden wat gegeten. Daarna op tijd naar bed. Morgen vroeg op want we vertrekken om kwart voor 7. We moeten een tas pakken voor 2 dagen, omdat de koffer niet mee kan. 1 nacht verblijven op Magnetic Island en daarna een nacht op een zeilboot.