Vertrek naar Australië

17 december 2017 - Cairns, Australië

Vandaag is eindelijk mijn vakantie begonnen. Na bijna een jaar van plannen en uitkijken is het zover. Om 18:45 vertrok de eerste vlucht van 3 naar de andere kant van de wereld. Na een korte vlucht van 40 minuten landen het vliegtuig in Frankfurt. Daar moest ik overstappen naar mijn tweede vlucht naar Singapore. Een vlucht van ruim 12 uur.

Rond 17:00 Singapore tijd landen we op de luchthaven. En ik ben meteen gaan informeren naar de gratis guided city night tour en dat was maar goed ook, want die sloot om 18:00. Ik kon me dus nog net mooi inschrijven en samen met maar 3 andere mensen hebben we de tour gedaan. Eerst gingen we naar de Gardens by the Bay. Dit is een soort botanische tuin. Met verlichten bomen als kunstwerk, ook was er veel kerstversiering. Daarna reden we door de stad, kregen we uitleg over de gebouwen die we passeerde en als laatste stopte we nog bij het bekendste gebouw van Singapore, Marine Bay Sands. Daar was net een lichtshow begonnen. Erg mooi, alleen is de luchtvochtigheid hier niet te houden... Toen we terug waren van de tour ben ik meteen door gelopen naar Terminal 1 waar boven op het dak een zwembad was. Daar heb ik lekker een uurtje gezwommen en gebubbeld. Vanuit het zwembad kon je de vertrekkende vliegtuigen zien en horen opstijgen. Daarna lekker gedoucht en ben terug gelopen naar Terminal 2 waar het vliegtuig ook vertrekt. Daar heb ik wat gegeten en rondgelopen de luchthaven is echt mega groot. Tot het tijd was om naar de gate te gaan. Om 01:10 vertrekt het vliegtuig naar Cairns.

En eindelijk is het landen begonnen, over enkele minuten ben ik op de luchthaven in Cairns. Rond half 11 ben ik door de douna en heb ik gelukkig mij koffer. Ging allemaal soepeler dan verwacht. Meteen een shuttle bus geregeld die mij om 11:00 naar het hotel brengt. Hopelijk is mij kamer al klaar.

En de kamer was gelukkig klaar. Dus even opfrissen en omkleden. Daarna het centrum in gegaan. Even langs een supermarkt voor de lunch en daarna door naar de Wildlife Dome. Hier kan je met een koala op de foto. Wat een schattig beestje. Vovo een meisje van 12 maanden, nog niet helemaal volgroeid. Al vertelde de verzorger dat weesje vaak kleiner blijven. Daarna ben ik terug gegaan naar het hotel en heb de rest van de middag aan het zwembad gelegen. Daarna opgefrist en wat gegeten in het centrum. Op de terug weg liep ik langs een rij bomen waar een ontzettend veel herrie ( soort gekrijs ) uitkwam. Dacht eerst dat het vogels waren, maar toen ik beter keek zaten er wel honderden hele grote vleermuizen in. Echt apart om te zien.
Daarna doorgelopen terug naar het hotel. Daar heb ik mijn spullen weer even gesorteerd en ben toen naar bed gegaan.
Morgen om 9:00 ontmoet ik de groep en reisleiding en gaat het echt beginnen.

Naar een nacht redelijk te hebben geslapen , weer alle spullen gepakt en om 9:00 moest ik in het Hides hotel zijn om de groep en reisleiding te ontmoeten. Het is een groep van 35 mensen, waarvan nog 2 andere Nederlands. Eerst kregen we wat uitleg vooral over de eerste paar dagen. Omdat daar ook wat verandering in zijn. Daar na een hele korte stadstour gehad door Cairns. En daarna met de 2 Nederlandse meiden een stuk over de boulevard gelopen en wat gedronken. Om 13:00 terug gegaan naar het hotel, toen konden we pas de kamers in. Ik lig met 3 andere meiden op de kamer.

'S middags hen ik met 3 andere meiden bij de Lagoon ( groot zwembad ) gelegen. In de zee kun je hier niet zwemmen, want daar zitten krokodillen. Nu ben ik me aan het klaar maken, want we hebben om 18:00 het welkomsdinner.