Vancouver

18 juni 2016 - Vancouver, Canada

Vanochtend hebben we om 8 uur ontbeten en zijn we rond half 9 de stad ingegaan met z'n vieren. We zijn eerst door de stad naar het water gelopen en hebben daar wat gedronken. Helaas was het erg slecht weer. Daarom besloten we een dagpas te kopen voor het openbaar vervoer en zijn we naar Granville Island gegaan. Hier is een overdekte Market Place. Hier hebben we wat rond gelopen en later geluncht in de Market Place.

Daarna zijn we terug gegaan naar Gastown waar we hebben gewinkeld. Toen hebben we de airtrain genomen om een stuk over Vancouver heen te gaan, maar ben met Tessa snel uitgestapt, want dit was niet erg interessant. We zijn met z'n tweeën naar waterfront gegaan om vervolgens naar de grote winkelstraten te lopen. Eind van de middag zijn we even terug gegaan naar het hotel.

Om 18:00 zijn Tessa en ik naar het restaurant geweest bij de brouwerij van Steamworks. Daar hebben we mosselen gegeten en een proeverij gehad van de plaatselijke biertjes.

Woensdags hebben we om 8:15 ontbeten en daarna zijn we met z'n vieren naar de Capilano Suspension Bridge gegaan. In de buurt van het hotel was een opstapplaats om met een gratis shuttlebus naar het park gebracht te worden. Rond half 10 kwamen we daar aan. We konden snel een kaartje kopen. Als eerste moet je de supension bridge over, een hangbrug van bijna 140 meter lang en hij hangt op 70 meter boven de Capilano river. Daar heb je meerdere paden door het bos waar je zowel over de grond als in de boom toppen rond kan lopen d.m.v. bruggen. Ook kon je een wandeling maken langs de clif.

Daarna hebben we de bus gepakt naar Grouse mountain. Hier kon je met een gondel naar boven. Toen wij boven aankwamen was het erg mistig. We zijn daarom eerst gaan lunchen. Langzaam aan werd het steeds lichter en konden we meer zien. Toen hebben we de stoeltjeslift gepakt verder naar boven. Daar was een opvang met 2 grizzle beren, die zich gemakkelijk lieten zien. Boven op de berg stond een windmolen waar we naar boven konden en het hoogste uitzicht hadden over Vancouver.

Om half 5 hebben we de shuttlebus terug naar het centrum gepakt, een half uur later dan gepland. Er was een shuttlebus uitgevallen, omdat hij pech had ( klinkt bekend ;-)) Maar het was mooi weer, dus lekker in het zonnetje gezeten. Om half 6 waren we terug en zijn toen meteen naar een restaurant gegaan.

De laatste volle dag in Vancouver. We hebben om half 9 afgesproken om te ontbijten. Vanaf 9 uur gaat de winkel open waar we een fiets gaan huren om door Stanley Park te fietsen. Eerst hebben we lunch en fruit gehaald op Granville Island om mee te nemen naar het park. We zijn via het zuiden van Vancouver naar het noorden ( Stanley Park ) gefietst. Je kunt helemaal om het park heen fietsen langs het werk met af en toe een stop. Ik heb samen met Tessa geluncht bij het Tea House. Daarna hebben we een hele tijd in het zonnetje gelegen aan het water met zicht op de grote schepen die Vancouver binnen kwamen. Daarna zijn we naar een ander strand gefiets waar we weer in het zonnetje hebben gezeten. Voor 6 uur moesten we de fietsen terug brengen.

Om half 8 gingen we met de groep voor het laatst eten en de verjaardag van Sabrina vieren. Het was meteen een afscheid van de groep/ reisleider. Daarna hebben we nog met Tessa, Sabrina en Jan wat gedronken bij een club waar een bandje aan het optreden was.

De laatste ochtend in Vancouver hebben we met z'n vieren pancakes gegeten bij de White Spot naast het hotel. Om 12 uur reden we naar de luchthaven. Om half 5 vertrok het vliegtuig. Na 9 uur vliegen kwamen we rond half 11 aan in Nederland.