Vernon - Vancouver

14 juni 2016 - Vernon, Canada

Vandaag hebben we een rustige dag. We wouden eigenlijk gaan paard rijden,maar omdat de paden te modderig waren ging dat niet door. We besloten om met Andrew mee te gaan met de bus naar een in de buurt gelegen meer( Kalamalka Lake ). Eerst hebben we een wandeling gemaakt waarbij wij eigenlijk dachten dat we naar het strand liepen, maar dat bleek niet te kloppen. Dus zijn we naar de bus terug gelopen om te wachten op de rest die een andere wandeling aan het maken waren. Melissa, Tessa en ik hadden alle 3 een fles wijn mee genomen om bij het strand uit te proberen, maar tijdens het wachten op de rest waren we vast begonnen.

Toen iedereen eindelijk terug was zijn we alsnog naar het strand gereden waar we hebben geluncht. En toen de zon er een beetje door kwam hebben Tessa en ik en uiteindelijk ook Mieke en Andrew nog gezwommen. Daarna lekker in de zon opgedroogd. We zagen een paar marmotten lopen en hebben daar en naar zitten kijken. Eentje was zo nieuwsgierig dat hij bijna bij mij op schoot kroop. Om half 4 gingen we weer terug naar het hotel. En zijn we het zwembad weer in gedoken. Daarna lekker gedoucht en even bij Hudsons Bay gekeken die aan de overkant van de weg zit.

Om kwart voor 7 moesten we in de lobby zijn om morgen door te spreken. Morgen ga ik met 5 andere raften en rijden we daarna door naar Vancouver. We vertrekken om half 8 al dus vroeg naar bed.

Om 6 uur ging de wekker. Om half 7 ontbeten met Tessa en Sabrina op mijn kamer, want die is het grootst. Om half 8 vertrokken we richting Chilliwack voor het raften. We moesten flink door rijden, want we moesten tegen 12 uur in Chilliwack zijn. We hebben een korte stop gehad om wat te drinken en naar de toilet te gaan. We kwamen uiteindelijk om 12 uur aan bij het bedrijf waar 5 van onze groep mee geen raften. We moesten ons inschrijven en kregen toen eerst een lunch. Daarna kregen we alle benodigde spullen wetsuit, jas, helm, sokken en schoenen en een reddingsvest. We werden met een bus naar het begin punt gebracht, waar het raften zou beginnen. De rest van de groep ging met Andrew wandelen in de omgeving.
We werden met 3 andere in een bootje ingedeeld en een instructeur. En wat een leuk, gave en koude ervaring was dat. Het water stond erg hoog en er stond een flinke stroming. We konden gelukkig allemaal in het bootje blijven zitten, maar werden toch zeiknat door de golven. De ene stroomversnelling was nog ruiger dan de andere. Echt super leuk om te doen, helaas speelde het weer niet echt mee. Maar dat mocht de pret niet drukken. Rond half 5 kwamen we weer aan bij de plek waar we hadden geluncht. Hier kwamen we helemaal verkleumd aan. We konden meteen de sauna in en hebben daarna lekker gedoucht. De rest van de groep zat al een hele tijd te wachten. Hun middag was niet echt geslaagd geweest. Om iets na vijven reden we richting Vancouver. Dit was maar een uurtje rijden. Na een korte tour door de stad werden we naar het hotel gebracht. Het was inmiddels al 8 uur, dus gingen we snel ergens wat eten.

We hebben de komende 3 en een halve dag vrij te besteden in deze stad.