Golden

12 juni 2016 - Golden, Canada

Vanochtend hebben we om 8 uur ontbeten, om 9 uur vertrokken we met de bus richting de beren opvang. Rond 10 uur kwamen we aan bij de stoeltjeslift die ons naar de Grizzly Bear Refuge bracht. Helaas was het weer niet al te best er was veel mist. Toen we boven aan kwamen liepen we meteen door naar het afgezette stuk waar beer Boo verbleef. Deze grizzle beer is bijna 14 jaar geleden gered nadat zijn moeder was dood geschoten. Omdat hij zich toen zelf niet kon redden is hij bij deze opvang geplaatst. Hier hebben ze geprobeerd om hem zo zelfstandig mogelijk te laten leven. En dat is erg goed gelukt.

We hadden geluk, want Boo zat heerlijk in een poel te spelen. Door een medewerkster werd veel vertel over Boo en grizzlyberen in het algemeen. Boo kwam na een half uurtje heel dicht bij langs het hek om te zoeken naar eten waardoor wij hem goed konden zien. Na een uurtje gingen we terug met de stoeltjeslift. Helaas was het inmiddels ook gaan regenen. Beneden hebben we een flinke kop warme chocomel gedronken.

Toen zijn we met de gondela nog verder naar boven gegaan. Daar was het helaas te mistig om te gaan wandelen. We hebben even boven onze boterham opgegeten en zijn toen weer naar beneden terug te gaan. Om 3 uur waren we weer terug in het hostel. Daar hadden we even de tijd om te relaxen.

Om 7:00 gingen we met de hele groep dineren bij Cedar House. Op kosten van Djoser, op de drankjes na dan. Het was een sjiek restaurant, we kregen 4 gangen. Erg lekker allemaal.

Vanochtend moesten we weer uitchecken bij het hostel. Om half 9 moesten we verzamelen bij de bus. De eerste stop was bij de Rogers Pass een klein museum van de spoorwegen. Hier ging tevens de klok een uurtje terug.

We hadden onderweg nog een wandeling van een half uur bij Loop Brooke. Hier kon je nog sporen zien van het oude spoorwegen stelsel. De volgende korte stop was bij de Great Cedar Boardwake in Revelstoke NP.

Daarna reden we door naar de Revelstoke Dam waar we een rondleiding kregen. Vervolgens gingen we lunchen in Revelstoke.

Om 4 uur kwamen we aan bij het hotel in Vernon. Waar we meteen met een aantal van de groep gingen zwemmen.
Om half 8 gingen we eten bij de pub die in het hotel zit. Om 9 uur kregen we live muziek van een band. Het was erg gezellig, met een aantal van de groep zijn we tot half 1 gebleven.