Magnetic Island - Whitsunday 's - Emu Park

22 december 2017

Vanochtend moesten we meteen al onze spullen weer pakken en meenemen naar de lunch die begon om 7:45. We mochten kiezen tussen koud en warm ontbijt. Na het ontbijt vertrokken we maar een wildlife park op het eiland. Hier kregen we veel informatie over de aanwezige dieren. O.a. de schildpadden, reptielen, krokodillen, slangen en ook de koala. Zelf was ik erg blij dat we op het laatste moment nog even op de foto konden met wombat Harry. Had deze dieren al eens op tv gezien en was erg benieuwd hoe ze in levende lijve eruit zagen. Ook deze dieren zijn alleen in Australië te vinden en in het wild zien je ze zelden. Toen de tour hier klaar was reden we terug naar de haven en daar hadden we even de tijd om wat boodschappen te halen voor de lunch. Om 12:15 namen we de ferry weer terug naar het vaste land. Daar stond de topdeck bus op ons te wachten om ons naar Airlie Beach te brengen waar we op de zeilboot stappen waar we vannacht ook op zullen slapen.

Na 2 uur rijden stopte we in het dorpje Bowen. Hier konden we een mango smoothie kopen. Deze regio staat bekend om de mango's. Verder is er in deze plaats de film Australia opgenomen.

Daarna reden we naar de haven van Airlie Beach waar we op kleine bootjes naar onze zeilboot gebracht werden. De zeilen werden snel gehezen na een korte uitleg. Daarna heerlijk met z'n alle op het dek gezeten met een drankje en lekkere nacho's gekeken naar de zonsondergang. Terwijl de zeilen werden gehezen. Echt super mooi en duizende sterren aan de hemel. Ook werd er voor ons gekookt en hebben we op het dek gezeten. De boot werd voor anker gelegd bij de Hook Passage. Rond half 11 werden een aantal van de groep naar een 2de boot Siska gebracht om te overnachten, omdat er niet genoeg plaats was op de zeilboot. We sliepen daar uiteindelijk met 11 mensen. Opzich heb ik wel redelijk geslapen. Om 5 uur werden we alweer gewekt om vervolgens rond half 6 naar de hoofd zeilboot gebracht te worden. Daar stond al het ontbijt op ons te wachten. Toen iedereen had ontbeten voeren we een stuk met de boot richting White Heaven Beach. Het hoogtepunt van deze bootreis. Voordat we daar aankwamen hebben we eerst nog gesnorkeld bij Hook Passage. Een heel mooi, ondiep rif met wel duizenden vissen in alle kleuren. En het koraal was ook heel kleurrijk. Misschien wel mooier dan het Great Barrier Reef. Na een uurtje gesnorkeld te hebben gingen we verder naar Torqu Bay waar we aan wal gingen. Hier hadden we echt een geweldig uitzicht, nadat we een stukje hadden moeten lopen, van White Heaven Bay. Nadat we een hoop foto's hadden gemaakt liepen we verder naar het mooie witte strand. Hier hadden we ongeveer 2 uur om rond te lopen, zwemmen en in de zon te bakken op het heerlijke witte zand. Wat is het hier mooi echt paradijs. Er zwommen ook vissen en ongevaarlijke haaien in het heldere blauwe water waardoor ze heel goed te zien waren. Tot nu toe wel het hoogtepunt van de reis. Om 12:00 gingen we via het wandelpad weer terug naar de boot waar de bbq lunch al klaar stond. Na de lunch voeren we weer terug naar de haven van Airlie Beach. Wat nog best een tocht was. Dus heerlijk zonnenbaden op het dek. Rond 16:00 waren we weer in de haven en werden we naar ons luxe hotel gebracht. Al was dat het natuurlijk al snel na een nacht op de boot. Iedereen ging meteen lekker douche en ik heb met een paar meiden de was gedaan. Om 7:15 gingen we met de bus het centrum in om te eten bij een soort bar. Waar na het eten karaoke was. Ook was het een afscheid van 3 meiden van de groep die morgen naar huis gaan. Rond half 11 heb ik met 2 meiden een taxi geregeld en terug gegaan naar het hotel om lekker te gaan slapen. Morgen kunnen we een beetje uitslapen, we vertrekken rond half 9.

Om half 8 zaten we aan het uitgebreide ontbijtbuffet van het hotel. Na gedag te hebben gezegd tegen de 3 meiden vertrokken we met de bus naar Emu Park. Een lange bus rit. In de bus werd verteld wat we gaan doen met kerst en dat we vanavond al een kerstparty hebben met een echte Santa :-).
De eerste stop is in Makay bij een shoppingmall. Hier gaat iedereen een kadootje kopen voor kerst van max. 10 dollar. Dit gaan we tijdens kerst verdelen met een soort spel onder de groep. Zodat iedereen een kadootje krijgt.