Emu Park - Myella Farm

24 december 2017

Na kadootjes te hebben gekochte en eten voor de lunch, hadden we een rit van bijna 3 uur voor de boeg naar de volgende stop. Dit was een korte stop om even de benen te strekken. Daarna was het nog anderhalf uur rijden naar de eindbestemming Emu Park. In de bus hebben we met de hele groep nog een spelletje gedaan om elkaar beter te leren kennen. Wat best hilarisch was.
Rond 16:00 kwamen we aan bij het hostel. Nadat de kamers waren verdeeld zijn we met een paar meiden door de duinen naar het strand gelopen. Daar hebben we een korte wandeling gemaakt. Ook hebben we nog even gesproken met een man die zijn hond aan het uitlaten was. Hij liet ons foto's zien van een slang die hij in zijn achtertuin had gevonden. Om 17:45 moesten wij ons verzamelen bij de receptie. We werden met busjes naar een bar gebracht waar een buurtfeest/bbq aan de gang was. Eerste kregen wij daar wat hapjes en drankjes ( een taste of Australië) met o.a. gamba's, kippen vleugels, verschillende soorten fruit ananas mango en meloen en kangaroovlees ( wat erg lekker was) en 2 soorten wijn. Daarna mochten wij ook aanschuiven bij de bbq. Er was ook een dj, dus we hebben daar ook lekker gedanst. Om een uur of 9 kwam Santa waar we natuurlijk mee op de foto moesten. Het was een hele gezellig avond. Om half 11 zijn we terug gegaan naar het hostel.

De volgende ochtend hadden we om 7:30 het ontbijt. En rond 8:00 vertrokken we richting Myella Farm. Onderweg hadden we nog een fotoshop waar we een groepsfoto hebben gemaakt. Rond de middag kwamen we aan bij Myella Farm. Eerst kregen we uitleg over de boerderij en een rondleiding. Daarna werden de kamers verdeeld en kregen we lunch. Na de lunch waren er activiteiten. Ik had me met nog 7 andere meiden opgegeven voor het paardrijden. We kregen eerst uitleg over de veiligheid en daarna het rijden zelf. Karl de eigenaar had al paarden voor ons uitgezocht en ik kreeg Stan. Blijkbaar niet één van de makkelijkste volgend wat Karl vertelde. Nadat we op de paarden zatten reden we eerste wat rond in de bak om een beetje te wennen. Daarna gingen we het land om wat allemaal eigendom is van de farm. We kwamen walllibies en kangaroos tegen en ook de vleeskoeien en de stier van de boerderij. Het was een hele mooie wandeling met veel vergezichten. Na een flinke wandeling kwamen rond 17:00 weer terug op de boerderij. Hier moesten we het zadel van het paard halen en het paard wassen. Ik kreeg van Karl te horen dat ik de beste match was met mij paard Stan. Hij had een mooie foto gemaakt van ons en vroeg of hij die op Facebook mocht plaatsen. Dat vond ik wel leuk om te horen. Nadat we klaar waren gingen we snel douchen, want rond 18:00 gingen we naar de plek in de buurt waar we naar de zonsondergang konden kijken op het land van de boerderij. Daarna hadden we een uitgebreide dinner buffet met allemaal eigen breide producten van dr boerderij. Eigen vlees en eigen groente. Als toetje had onze buschauffeur een pompoentaart gemaakt die erg lekker was.

Na het eten kwam de oude eigenaar naar ons toe, hij wou iets laten zien. Er stond een boom in bloei ( savonds ) en dit gebeurden maar 1 keer per jaar. Heel bijzonder dus. Daarna hebben we nog gepingpongd en les gehad hoe we met een soort zweep door de geluidsbarrière te "slaan" om een knal geluid te krijgen. Erg leuk om te doen. En daarna zijn we gaan slapen.

'S ochtend was ik op tijd wakker en ben maar meteen naar buiten gegaan. Er is op de boerderij genoeg te zien. Ik kwam Karl de eigenaar tegen en die ging de melkkoeien ophalen met een buggy en vroeg of ik mee wou. Dat heb ik gedaan. We moesten helemaal naar het einde van het weiland om de koeien naar voren te drijven. Overal liepen kangaroos en walllibies en er vlogen ook wat roofvogels rond. Karl de eigenaar vertelde van allles over de kudde. En gaf mij een compliment dat ik zo goed engels sprak, het beste van de Nederlanders. Altijd fijn om te horen. Hij is ook een keer maar nederland geweest tijdens kerst en vond het geweldig dat er toen sneeuw lag. Toen we alle koeien bij elkaar hadden reden we terug naar de boerderij om te ontbijten. Daarna was het helaas al tijd om weer de bus in te stappen opweg naar Fraser Island. En het is kerst. Dus kerstmuziek in de bus :-)