Fraser Island

26 december 2017

Na een aantal stops kwamen bij de boot die ons naar Fraser Island bracht. Rond 17:00 kwamen we daar aan. Er stond een bus op ons te wachten die ons naar onze lodge bracht. Helaas niet een hele bijzondere plek, vrij basic. We zijn meteen bijna met z'n allen naar het zwembad gegaan om af te koelen en nog een beetje te zonnen. Al was de zon al snel onder. Daarna gingen we ons douche en konden we meteen aansluiten bij het buffet dinner. Het was een prima dinner en daarna konden we nog wat spelletjes doen. Uiteindelijk zaten we met een groot deel van de groep in onze lodge het spel 30 seconds te spelen. Is normaal al een lastig spel, maar in het Engels helemaal.

De volgende ochtend moesten we klaar zijn om 8:00. Dus op tijd ontbeten. Vandaag hebben we een 4WD tour over het eiland. De buschauffeur vertelde al meteen dat het een rollercoaster ride ging worden en dat we dus een riem om moesten doen. En dat werd het ook. ( hij ging nog net niet over de kop ) Na 30 minuten rijden kwamen we bij Lake Mackenzie. Daar hadden we een uur de tijd om foto's te nemen, te zwemmen en zonnen op het mooie witte strand. Lake Mackenzie is eigenlijk een hele grote kuil in de duinen en het water is heel helder regenwater. Daarna stapte we weer in de bus en na een half uurtje rijden stopte we om een wandeling van 2 km te maken door het regenwoud. Dit is het enigste regenwoud ter wereld dat op zand is ontstaan. Na de wandeling gingen we met de bus naar onze lunch stop.

Na de lunch reden we met de bus het strand op. Na een stuk rijden kwamen we een klein vliegtuigje waar we tegen betaling in konden om een rondje over het eiland te vliegen. Er was maar 2 keer plek voor 7 mensen, dus dat was even kijken wie mee wou. Ik ben met de tweede vlucht meegegaan en ik mocht voorin zitten. En wat een gaaf uitzicht. Je zag de hele kustlijn en het tropisch regenwoud met grote zandvlaktes en meren. We landen op een andere plek dan waar we opstegen.
Hier lag een heel oud zeewrak. Daarna reden we naar duinen die verschillende kleuren hadden. Als laatste stop van vandaag gingen we naar Eli Creek een smalle rivier ook van regenwater, maar dan zat er een stroming in. We konden stroom opwaarts lopen en dan ons weer mee terug laten voeren door het water. Rond kwart over 3 reden we weer terug via de rollercoaster weg. Onderweg hadden we nog bijna een aanrijding, omdat iemand veel te hard reed en ons daarom te laat opmerkte. Ook kwamen we nog mensen tegen die vast zaten met de auto in het losse zand. Die hebben we met de bus weer los getroķken. Toen we terug waren bij de lodge hadden we kort de tijd om ons te douche. Om 18:00 moesten beneden zijn aan het strand en voor de zonsondergang en secret Santa. Eerst hebben we op het strand nog een groepsfoto gemaakt. Daarna was het tijd voor champagne en natuurlijk de kadootje. Iedereen kreeg een nummer en op die volgorde mocht je een kado uitzoeken. Als je niet tevreden was met je kado dan mocht je er eentje "stelen" bij iemand die al een kadootje had uitgepakt. Ik was nummer 25. Het kadootje wat ik had gepakt vond ik niet zo leuk, dus heb ik er eentje "gestolen". Pas toen de laatste zijn kadootje had geopend en eventueel een kadootje had gesteeld was het spel over en mocht je het kado houden dat je vast had.
Daarna gingen we met z'n alle uit eten en wat drinken in de Sand Bar. Om 21:00 hadden we de shuttle bus terug naar onze lodge. Het was nogal een flinke klim en daar hadden we geen zin in.

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op om de ferry naar het vaste land te halen. Die vertrok om 8:00. Daar stond onze bus weer op ons te wachten om richting Brisbane te vertrekken.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl