Brisbane - Surfers Paradise

27 december 2017 - Eight Mile Plains, Australië

Na een paar stops kwamen we rond half
2 aan in Brisbane. Helaas hadden we een flinke file gehad, waardoor we maar anderhalf uur hadden om de stad te verkennen. Blake gaf een korte stadstour en daarna zijn we nog in een paar winkels geweest. Het was wel erg druk in verband met boxing day. Maar heb wel een koala en een kangaroo gevonden voor in de kerstboom. Toen we terug waren bij de bus moesten we afscheid nemen van 2 meiden. Hun hadden de vakantie maar geboekt tot aan Brisbane. Met Marielle hebben ik en Suzanne in ieder geval afgesproken voor oudjaarsdag in Sydney. Ook kwamen er 4 nieuwe mensen bij in de groep. Daarna reden we net de bus naar het plaatsje Surfers Paradise. Na een kleine stadstour met de bus werden we naar het hotel gebracht. Gelukkig weer een hele fijne met mooie kamers waar we met z'n drieën slapen. Suzanne en ik besloten om eerst op te frissen en vervolgens met z'n tweeën te gaan eten. Na eerst even rond gelopen te hebben in het plaatsje en bij het strand hadden gekeken waar we in de verte onweer zagen zijn we naar een restaurant gelopen. We hebben daar beide heerlijk gegeten. Grote reuzengarnalen ( zo groot had ik ze nog niet gezien ) met rijst en een salade. Het was behoorlijk duur, maar erg lekker en het is ten slotte nog steeds kerst. Dus dan moet het kunnen. Om 21:00 hadden we met de hele groep afgesproken om te gaan stappen. Blake de reisleider woont hier dus weet waar we moeten zijn. Eerst zijn we naar een karaoke bar geweest waar een aantal hebben gezongen en daarna naar een nachtclub. Waar we 10 dollar moesten betalen, maar daarvoor kregen de dames gratis drank. Rond 1 uur gingen we terug naar het hotel.

Om half 9 stonden we op om te gaan om. De zon scheen weer lekker dus besloten om naar het strand te gaan. We hebben de ochtend vrij. We hebben tot half 1 aan het strand gelegen. Daarna even wat boodschappen gehaald en we vertrokken om 13:00 met de bus naar Springbrook National Park, wat vroeger een vulkaan is geweest. Het was een uurtje rijden. Helaas wel regen, maar we gaan ook naar het regenwoud. Toen we bij de wandeling waren was het gelukkig opgehouden met regenen. De wandeling was een klein half uurtje naar een waterval en een grot. Daarna reden we door en kwamen we in de volgende staat New South Wales waar ook de tijd een uur vooruit ging.
Rond 18:00 kwamen we aan in Byron Bay.