Byron Bay

28 december 2017

We zitten met Topdeck op een soort vakantiepark en ik heb samen met Suzanne een huisje voor 2 personen. Hier verblijven we 2 nachten. Vanavond zijn we met een paar meiden het stadje in geweest. We hebben wat eten gehaald ( take away) en dit op het strand opgegeten. Wat iedereen hier lijkt te doen. Toen we daar een tijdje zaten zagen we in de zee een groep dolfijnen dicht bij het strand zwemmen. Daarna nog wat winkeltjes in geweest en daarna terug gegaan naar ons "huisje".

Tussen 8:00 en 9:00 was het ontbijt. Blake en Logan hadden het klaar gemaakt en hadden o.a. pancakes gebakken. Vanochtend zijn we naar de vuurtoren gelopen. Een wandeling van een uur. Tevens was daar het meest oostelijke puntje van Australië. De terugweg zijn we langs het strand gelopen via een mooi pad. Dit duurde ook zeker weer een uur. Bij het huisje hebben we een broodje gegeten. Om half 1 moesten we ons verzamelen bij de receptie voor het zeekayakken. We moesten eerst een stukje lopen naar de plek waar de kajak lagen. Daar kregen we instructies en gingen daarna de zee in. Ik zat met Suzanne in een kajak eerst gingen we een stuk over een rif heen. Waar je onder de kajak vissen zag zwemmen. Dit was ook de perfecte plek om schildpadden te spotten. En we hadden geluk, want net voor onze kajak kwam er eentje met z'n koppie 2 keer omhoog om adem te halen. Echt heel gaaf om te zien. Toen gingen we verder de zee op. Dit was de plek waar veel dolfijnen kwamen om jongen te krijgen. En weer hadden we geluk dat net een hele groep terug kwam van de zee richting de baai. Zeker wel een groep van 6 of meer die rond onze kajak heen zwommen. Heel gaaf. Daar hebben we dan ook een tijdje rond gedobberd. Toen we weer terug gingen zagen we er nog eentje alleen. Waarschijnlijk een mannetje. Langzaam aan gingen we weer terug naar het strand. Met nog een tussenstop bij het rif. Daar kon je even zwemmen. Terug bij het strand kregen we allemaal te drinken en TimTams een echte snack uit Australië. Toen moesten natuurlijk de kajak terug gebracht worden. Een hele klus. En daarna zijn we over het strand terug gelopen naar het park. Meteen even kijken of we de schildpad en dolfijnen op de foto hebben met de gopro van Suzanne. En even relaxen bij het huisje.

Rond half 7 zijn we met een paar meiden het stadje ingelopen en zijn we gaan eten bij een visrestaurant. Daarna hebben we nog wat rond gekeken. Om 9:15 hadden we met de hele groep afgesproken om uit te gaan. Blake heeft gratis entree en gratis drankjes.

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op. Om 7:00 ontbijt, kwart voor 8 vertrokken we met de bus naar Crescent Head.