Crescent Head

30 december 2017

Na een flinke rit kwamen we om 11:00 aan bij de eerste stop: The Big Banana. Daar konden we wat eten en drinken. Alles met banaan natuurlijk. Ik had the ultimate banana smoothie genomen. Daarna reden we verder naar Surf Camp waar we de laatste nacht alweer overnachten voordat we naar Sydney gaan. Vanmiddag krijgen we surfles. Om 13:00 kwamen we aan bij het surfkamp waar meteen de bbq lunch op ons stond te wachten. Tijdens de lunch kregen we uitleg over hoe het hier allemaal werkte. Na de lunch hadden we even om uit te rusten, te zwemmen voordat we gingen surfen. We werden met busjes naar het strand gebracht en kregen daar allemaal een surfboard. Op het strand kregen we uitleggen over hoe we moesten surfen en waar je op moest letten. Daarna gingen we meteen aan de slag. En zowaar bleef ik de eerste keer al meteen even staan. Helaas was de zee best wel wild voor een beginnersles. Maar het is toch gelukt om een paar keer te blijven staan. Wel was het erg vermoeid om steeds weer door die golven de zee in te gaan. Na een uur/ anderhalf uur vond ik het wel mooi geweest. Er stonden er al meer op het strand die er klaar mee waren. Terwijl wel stonden te wachten zagen we dat iemand van onze groep werd geraakt door een board. Toen ze eenmaal uit het water was bleek dat haar onderarm/ pols de grootste klap had opgevangen. Gelukkig is er niks gebroken, maar waarschijnlijk wel flink gekneusd.

Tegen half 6 zijn we allemaal weer terug gebracht naar het kamp. Daar konden we douche en werd het avond eten klaar gemaakt. Lasagne met extra groente. Erg lekker en daar hadden we ook allemaal zin in naar zoveel inspanning. 'S avonds hebben we nog een spelletje gedaan met een paar meiden.

De volgende ochtend werden we om 6:15 gewekt. Om 6:45 was het ontbijt klaar en om half 8 reden we richting Sydney. Een lange reisweg, maar wel met een leuke stop, want we gaan wijn proeven in de Hunter Valley.

Rond 12:00 kwamen we daar aan. We begonnen meteen met het proeven van 3 verschillende wijnen. 2 witte en 2 rode. Daarna was er een kleine wedstrijd. We moesten ons in 3 teams verdelen. En moesten zo snel mogelijk een wijnfles vol krijgen door druiven plat te stampen met onze voeten. Daarna hadden we nog even tijd om te lunchen en daarna op naar Sydney!!!