Sydney - Christchurch

1 januari 2018

Rond half 6 kwamen we aan in Sydney het einde van de Topdeck trip. In de bus waren we al een beetje afscheid aan het nemen. Als eerste moest iedereen op een briefje een herinnering opschrijven en iets op biechten. En Blake las alles voor. Wat natuurlijk voor hilarische momenten zorgde. Daarna had Blake allerlei muziek verzameld die te maken had met de vakantie, wat ook erg leuk was. We werden bij een hostel in de buurt van het station uit de bus gezet. Suzanne had in dat hostel een kamer, daar kon ik mijn koffer even neerzetten. We zijn toen eerst naar het centraal station gegaan om een Opal Card te halen. Dat is een OV kaart. Daarna zijn we naar Darling Harbour gelopen en hebben we heerlijk pasta gegeten. Op de terugweg hebben we nog even inkopen gedaan voor oudjaarsdag. Daarna heb ik mijn koffer opgehaald en ben ik naar mijn hotel gegaan. Eerst moest ik een stukje met de trein en daarna de ferry. Helaas de aansluiting gemist, maar met het uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge is het niet vervelend om te moeten wachten. De oversteek met de ferry duurde 10 minuten. Bij het hotel hadden ze mijn sleutel en informatie in een envelop aan de deur gehangen. Snel mijn spullen uit gepakt en ben toen naar bed gegaan.

De volgende dag was ik rond 7 uur wakker. Ben toen gaan douche en naar het ontbijt gegaan. De eigenaresse vertelde dat ik eigenlijk meteen mij plek voor het vuurwerk moest gaan claimen anders heb ik geen goed zicht. Heb Marielle en Suzanne geappt en afgesproken om meteen te gaan. Ik was er als eerst, omdat ik al aan de goede kant zat met het hotel. Mariëlle en Suzanne kwamen een uurtje later. We hebben de hele dag lekker in het zonnetje gelegen. Tussen door nog even pizza gehaald met de bus, omdat er niks in de buurt was om eten te kopen. Marielle bleef bij onze spullen. Om 18:00 begon het entertainment met een vliegshow met 2 stuntvliegtuigjes daarna kwam een boot die het water heel hoog de lucht in spoot. Daarna was er nog een vliegshow met 1 stuntvliegtuigje wat erg spectaculair was. Om 8 over half 9 was de officiële opening met vuurwerk en laser. Om 21:00 was het familievuurwerk. Dat duurde 9 minuten en was al erg indrukwekkend. Daarna was er een botenparade met lichtjes en toen was het wachten tot het grote moment. Om 12 uur kregen we dan eindelijk te zien waar we voor kwamen. Een 12 minuten duurde vuurwerk spektakel. Vanaf meerdere punten op het land en in het water werd er vuurwerk afgestoken. We hadden echt een geweldig zicht op de Harbour Bridge en the opera house en meerdere punten op het water. Echt geweldig.

Nadat we elkaar en de mensen om ons heen een gelukkig nieuwjaar hadden gewenst en erop hadden geproost met champagneglazen gevuld met Sprite, omdat alcohol verboden was. Hebben we nog wat foto's gemaakt en daarna helaas afscheid genomen. Suzanne en Marielle moesten om 1 uur de ferry weer terug nemen naar de stad. En van de hele dag wachten waren we ook best moe geworden. In het hotel heb ik toch even de champagne die ik had gekregen open geknald en een glaasje van gedronken, daarna ben ik naar bed gegaan.

'S ochtends was ik op tijd weer wakker. Dus mijn spullen maar gepakt en na het ontbijt uitgecheckt. Eerst moest ik met de ferry weer maar het centrum en met de trein naar het centraal station. Daar kon ik mijn koffer opbergen. Toen ben ik eerst naar het Opera House geweest en terug gelopen via de mooie botanische tuinen. Daarna ben ik gaan lunchen bij de haven en via de grote winkel straten terug gelopen naar het centraal station. Daar heb ik mijn koffer weer opgehaald en ben ik naar het vliegveld gegaan met de trein. Daar was ik mooi op tijd en dat kwam wel goed uit, omdat het erg druk was. Het is hier ten slotte zomervakantie. De vlucht ging netjes op tijd en zonder problemen was ik rond 21:45. Daar werd ik weer goed gecontroleerd of ik niet "verkeerds" bij me had voordat ik de luchthaven mocht verlaten. Daar heb ik eerst nog een simkaart aangeschaft zodat ik beter Internet heb. De shuttle bus stond ook al te wachten en bracht met naar de hostel. Jailhouse/ de gevangenis hier had ik een eigen kamer geboekt of een cel. Het zag er allemaal mooi en netjes uit. Ik ben meteen gaan slapen, want morgen moet ik vroeg opstaan om de trein ( Transalpine) te halen.