Vertrek van Schiphol, aankomst Auckland 21-10-2014

23 oktober 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Nadat ik met papa en mama wat gegeten had op Schiphol was het om half 7 tijd om in te checken. In de rij stond ik meteen al achter een reisgenootje. En naar mate we langer in de rij stonden kwamen we nog meer reisgenoten tegen. Het inchecken en door de douane gaan verliep allemaal soepel. Daarna liepen we meteen door naar de gate waar we met z'n alle hadden afgesproken en waar we ook kennis maakte met de reisleidster.

Na een uitgebreiden check inclusief bodyscan bij de gate moesten we nog even wachten tot we mochten boarden. Zo hadden we meteen even de tijd om elkaar te leren kennen.

Om 21:35 vertrokken we met een Boeing 777 naar Dubai. Daar kwamen we om 6:15 aan. Hier moesten we 4 uurtjes wachten voor de volgende vlucht. Eerst hebben we met een aantal meiden van de groep wat gedronken en daarna ben ik nog even gaan douchen. Zodat ik weer fris was voor de volgende lange vlucht van 20 uur met de Airbus A380. Met een kleine tussenstop in Melbourne Australië waren we eindelijk om 14:00 in Auckland Nieuw Zeeland. Waar we, nadat we de bagage hadden opgehaald, een strenge controle kregen over de meegebrachte spullen.

Rond 16:00 waren we allemaal weer compleet en nadat we kennis hadden gemaakt met de buschauffeur vertrokken wij naar ons eerste hotel, midden in de stad.

Na even opgefrist te zijn, zijn we met z'n alle wat gaan eten bij een restaurant bij de haven. Dit was erg gezellig, maar iedereen wou ook wel graag naar z'n bedje. Dus rond 22:00 gingen we terug naar het hotel om lekker te gaan slapen.

Na redelijk goed geslapen te hebben ben ik woensdagochtend rond half 8 opgestaan. Met een groepje meiden hadden we afgesproken om Auckland te gaan verkennen. Eerst hebben we bij een supermarkt een ontbijtje gehaald om vervolgens op de bus te stappen naar Mount Eden. Het weer was erg goed en het zonnetje kwam te voorschijn. Rond 11 uur waren we na een niet al te lange wandeling boven op de Mount Eden. Een niet meer werkende vulkaan met een hele er diepe krater en met een erg mooi uitzicht over Auckland. Hier hebben we ons verlate ontbijtje gegeten.

Daarna zijn we met de bus naar de haven gegaan en hebben we even bij de vismarkt gekeken. We hebben 's middags vanaf de haven een wandeling gemaakt die bij een reisgenoot in haar reisgids stond. Deze wandeling ging langs de meeste hoogte punten en mooie parken van de stad. Daarna zijn we nog even bij de supermarkt geweest voor het ontbijt van morgen.

Om kwart voor 5 hadden we afgesproken met de reisleidster om met de boot naar Devonpoort te gaan. Een eilandje aan de overkant van de haven.
Hier hebben we eerst een mooie wandeling gemaakt. Daarna zijn we gaan eten bij een thais restaurant, waar we de verjaardag hebben gevierd van een reisgenoot, Annie. Daarna zijn we met de boot terug gevaren. En weer terug gelopen naar het hotel.