Jarig in Nieuw Zeeland, Auckland - Bay of Islands

23 oktober 2014 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Vanochtend werd er om half 8 geklopt om mijn hotelkamerdeur. Henriette, Katrien en Annerleen stonden zingend voor mijn deur voor mijn verjaardag. We hebben toen met z'n viertjes ontbeten in de lobby van het hotel. Om 8 uur vertrok de bus richting Bay of Islands. Na een paar foto-stops, stopte we bij een bos met Kauri bomen. Dit zijn hele grote, typisch Nieuw Zeelandse bomen, die werden vroeger o.a. gebruikt om kano's te maken door de maori's.

Na een tussenstop bij een motel voor koffie en een supermarkt voor boodschappen voor het ontbijt en lunch reden we door naar ons motel in Paihia. Hier hadden we een uurtje de tijd om te lunchen. Heerlijk buiten in het zonnetje. Om 16:00 werden we door de bus afgezet voor een wandeling, de Haruru Falls Walking Track, een mooie wandeling van ongeveer 5 km door een mangrovebos met aan het einde de Haruru waterval.

Toen we weer terug waren bij het hotel hebben we met de hele groep gebarbequed. En de verjaardagen gevierd van Hermien en mij. Het was erg gezellig, met lekker eten en een wijntje. Bij het toetje werd er voor ons gezongen en kregen we beide een ijstaart met kaarsjes. De ijstaarten waren in de smaken Hocky Pocky en Boys and Berry, 2 typisch Nieuw Zeelandse smaken. Na het eten zijn we met een klein groepje blijven zitten en hebben we lekker wat gedronken en een spelletje gespeeld ( roodkapje ).