Paihia, Bay of Islands

24 oktober 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vanochtend hebben we rond 8:15 ontbeten. We vertrokken met de hele groep naar een excursie, de Maori Waka tour. Deze begon om 9:00 met uitleg van Maori's over hoe we een grote kano met z'n alle moesten besturen. Nadat we allemaal geïnstalleerd waren in de kano, begon de tocht van 10 km, Tegen de stroom en wind in. Gelukkig kregen we een beetje hulp van een motor.
Bij aankomst bij de Marae moesten er eerst allerlei traditie en gewoontes worden gedaan voordat we naar binnen mochten. Dit was erg mooi en interessant om mee te maken. De Maori Chief vertelde met veel passie over zijn leven en leefgewoontes van hem en zijn voorouders.
Vervolgens moesten we met de kano weer terug naar het begin punt. Dit keer gelukkig met de wind mee.

Na een korte lunch bij het motel gingen een aantal van ons weer terug naar de haven om met de volgende excursie mee te gaan. Een boottocht door de Bay of Islands met dolfijnen spotten en naar The Hole In The Rock. Deze tocht duurde een kleine 3 uur. En de omgeving was overweldigend mooi met al die eilanden verspreid over de baai. De kapitein van de boot bleek een nederlander te zijn en nodigde ons uit om bij hem op zijn balkon te komen staan waar we het beste zicht hadden. Helaas geen dolfijnen gezien, wel mooie vissen en een zeehond. En vooral de Hole in the Rock was erg spectaculair om met de boot door heen te varen.
Bij terugkomst zijn wij uitgestapt in Russel om daar even rond te kijken. Dit is een klein dorpje aan de overkant van Paihia.

Terug bij het hotel hebben we met een groot deel van de groep pizza besteld en het spel weerwolfje gespeeld. Wat erg gezellig was.