Abel Tasman National Park

2 november 2014 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vanochtend moesten we om 8:00 klaar staan. Vanaf het motel was het nog een uurtje rijden naar Abel Tasman. De excursie die ik en een aantal andere hadden uitgezocht ging niet door, omdat er 's middags een flinke storm ( wind ) zou komen. En bij de excursie die wij wouden gaan doen zouden wij 's middags gaan kajakken, maar dit zou te gevaarlijk worden. Dus die ging niet door.

Uiteindelijk hebben we een andere excursie kozen waar we 's ochtends meteen konden gaan kajakken, wat ongeveer 2 en een half uur duurde. Eerst kregen we uitleg over het besturen van de kajak, daarna mochten we snel het water in. Ik deelde de kajak met Anneleen en dit ging meteen goed. De tocht ging langs de kust van het park, langs verschillende eilandjes en langs de Split Apple Rock. Een erg mooie tocht door het heldere blauwe water.

Na de tocht hadden we een uurtje de tijd om te lunchen en eventueel te zwemmen. Maar het water was best wel koud, dus uiteindelijk zijn er maar een paar heel even het water in geweest.

Om 13:15 vertrok de boot die ons naar Tonga Quarry bracht. Vanuit hier hadden we een wandeling van 4,5 km. Erg mooi met steile heuvels en mooie uitzichten over het water en aan het einde een hangbrug. We liepen tot Medlands Beach waar we weer werden opgehaald door de boot. We moesten hier wel even op wachten. Toen merkten we pas hoe hard het was gaan waaien, we werden gezandstraald op het strand. Dus we hebben maar even beschutting gezocht. Gelukkig bleef het wel droog. Om 6 uur waren we weer terug bij de bus die ons weer naar het motel bracht.

Om 7 uur ben ik met Marjoleine wezen eten bij Smuggers, waar we gister ook gegeten hadden. Ik heb een heerlijke Beef Wellington gegeten met een Nieuw Zeelands biertje.