Op naar het zuidereiland!!

1 november 2014 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Vanochtend was ik al vroeg wakker. We hebben de hele ochtend nog om Wellington te verkennen. Omdat er verder niks is afgesproken ben ik alleen de stad ingegaan. Eerst heb ik een broodje gehaald en ben daarna met de Cable Car naar de botanische tuinen gegaan. Vanuit daar had je een mooi uitzicht over de stad. Door de botanische tuinen liep een pad weer naar beneden naar de stad wat ongeveer 40 minuten in beslag nam.
De wandeling eindigde in het financiële gedeelte van de stad waar o.a. het parlementsgebouw stond. Daarna heb ik een route gevolgd langs een aantal andere bezienswaardigheden door de stad en ben terug gelopen langs het water waar ook nog een leuke ondergrondse markt was. Rond 12 uur heb ik wat sushi gehaald en dat heerlijk in de zonnetje ( en wind ) opgegeten.

Om 13:15 moesten we weer terug zijn bij het hotel. Daar werden we opgehaald door 2 shuttle busjes die ons naar de ferry bracht. Hier hebben we best nog wel een een tijd moeten wachten, voordat we de ferryboot op mochten. Gelukig was het weer prima en hebben we met een aantal heerlijk in het zonnetje gezeten. Ik heb met Christine, onze reisbegeleidster, nog even over de luchtballon excursie gehad die ik wil gaan maken. Zij had wat informatie opgevraagd. Hopelijk kan het in Queenstown gedaan worden. Daar hebben we 2 ochtenden de tijd, dus maar hopen op mooi weer.

Om half 3 mochten we de boot op en die voer rond 3 uur de haven uit. Doordat het weer zo mooi was konden we de hele tijd boven op het dek zitten. Alleen die wind was wat minder, maar het uitzicht was zo mooi dat we zijn blijven zitten.

Om 6 uur kwamen we aan in Picton. Daar stond onze nieuwe chauffeuse op ons te wachten. Die bracht ons eerst naar een supermarkt waar we voor het ontbijt en de lunch moesten shoppen ( in 10 minuten tijd ) we hadden haast!! Daarna reden we door naar ons motel in de buurt van Nelson wat nog zo'n 2 uur duurde. Rond half 9 kwamen we daaraan en toen moesten we nog eten. Gelukkig zat er een goed restaurant naast het motel waar we meteen terecht konden.