Wellington

31 oktober 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag vertrokken we na het ontbijt om 8:00 richting Wellington. De laatste plaats op het noordereiland die wij aan doen. We hebben onderweg twee stops gemaakt. Bij de tweede stop hebben we als groep alvast onze buschauffeur Peter bedankt en een kadootje gegeven. Dit is de laatste dag dat hij onze buschauffeur is. Morgen op het zuidereiland krijgen we een andere buschauffeur.

Om half 2 kwamen we aan in Wellington bij ons hotel. Eerst hebben we snel wat gelunched. En daarna zijn we naar het Te Papa muswum geweest. Dit is een museum over het ontstaan van Nieuw Zeeland en het land door de jaren heen. En erg mooi museum, maar niet heel logisch ingedeeld. Maar we hebben eindelijk de Kiwi gezien, al was hij helaas niet echt.

Daarna hebben wat spullen gekocht voor een halloween outfit. Vandaag is het namelijk Halloween en we gaan met de hele groep stappen. Eerst hebben we wat gegeten op een nacht markt. Daar stonden verschillende eetkraampjes en er werd live muziek gespeeld. We kregen veel aandacht van de mensen om ons heen, omdat we al onze outfits aanhadden. Daarna zijn we bij verschillende bars geweest, wat erg gezellig was.