Napier - Cape Kidnappers

30 oktober 2014 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanochtend hadden we een vrije ochtend in Napier. We hebben om 9 uur met een aantal mensen fietsen gehuurd. Eerst hebben we een stuk langs de Pacific gefietst en daarna zijn we wat door Napier heen gereden. Het was niet een heel bijzondere fietstocht, maar leuk om te doen. Na de fietstocht hebben we een heerlijk ijsje gegeten, natuurlijk Hokey Pokey smaak.

's middags zijn we met de bus naar Cape Kidnappers gereden. Hier hadden we een excursie naar de Jan van Gentenkolonie+. We werden met een four-wheeldrive busje rond gereden door het mooie, ruige landschap en eindelijk een overvloed aan schapen gezien. We hadden ze natuurlijk al we gezien, maar zeker niet zoveel als dat ik had verwacht. Maar dat is vandaag zeker ingehaald.
De rit eindigde bij de Gennets, of te wel de Jan van Genten. Er leven 3 kolonies op Cape Kipnappers. Alle 3 hebben ze redelijk dichtbij elkaar hun eigen kolonie. Het was mooi om te zien hoe mooi ze bij elkaar leefde in een cirkel en dat ze zich totaal niks van ons aantrokken. Het was paringstijd en dat was duidelijk te merken. De mannetje waren lekker macho aan het doen tegen elkaar en naar de vrouwtjes waren ze erg aanhankelijk. We hadden mooi even de tijd om dit schouwspel te bekijken. Daarna reden we weer terug.

Om 7 uur hadden we de bbq gereserveerd bij het motel en gingen we weer gezellig met z'n alle bbg-en. Helaas moesten we wel om half 10 stoppen, daarna moest het stil zijn van de eigenaar. Een goede reden om naar mijn kamer te gaan en lekker even te relaxen in het bubbelbad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade