Napier

29 oktober 2014 - Napier, Nieuw-Zeeland

We vertrokken om 9:00. Met niet het beste weer. We hoorde dat vandaag en waarschijnlijk de rest van de week de crossing niet door zou gaan. Wat hebben we gister dus een geluk gehad.

Vandaag is onze eind bestemming Napier. Een erge mooie route, met een aantal fotostops onderweg. O.a bij het grootste meer van Nieuw Zeeland, Lake Taupo.

Rond half 3 kwamen we aan in Napier. We hebben echt weer een leuk motel. We zijn meteen de stad in gegaan om een broodje te gaan eten, want we hadden nog niet geluncht. Daarna zijn we naar een bedrijfje geweest waar we fietsen kunnen huren om alvast wat informatie op te vragen voor morgen.

Toen hebben we een Art-Deco wandeltocht gedaan door het stadje. In 1931 is Napier verwoest door een aardbeving en brand en is daarna weer volledig opgebouwd. Grotendeels in Art-Deco stijl.

Op half 7 zijn we met de hele groep gaan eten bij de RSA. Dat is een organisatie voor en door militairen en hun families. Het was een soort buffet. Niet heel speciaal. Daarna wouden we in het stadje wat gaan drinken, maar helaas ging dat niet door. Toen hebben we bij het hotel met een klein groepje wat gedronken en wat spelletjes gedaan.