Fox Glacier - Queenstown

6 november 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vanochend was het weer vroeg opstaan. Om 8 uur vertrok de bus vanuit Fox Glacier richting Queenstown. De eerste stop was al vrij snel, nog voor half 9 bij Lake Matheson. Die als bijnaam het spiegelmeer heeft. Hier hadden we tot kwart over 10 de tijd om een mooie wandeling langs het meer te maken. Hier hadden we mooi uitzicht op Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland en Mount Tasman. Die beide mooi weerspiegelde in het Lake. Het weer is weer erg goed. Dus het was een heerlijke wandeling in een prachtige omgeving.

Vandochtend moesten we ook aan Christien doorgeven wat we morgen in Queenstown wilde gaan doen. Queenstown is de stad in Nieuw Zeeland van de extreme sporten. Nou ga ik 's ochtends een sunriseluchtballon vaart maken met champagne ontbijt. Twee reisgenoten van de groep vroegen of ik het goed vond als zij ook mee zouden gaan. Geen probleem natuurlijk, vooral ook omdat een van de twee een echte fotograaf is met een professioneel fototoestel :-).

'S middags ga ik samen met Anneleen en Renate skydiven van 4 km. hoogte. Dus dat word een mooie en spannende en lange dag.

Om 12 uur hadden we een korte stop om even naar de toilet te gaan. Het was bij een mooi uitzichtpunt bij de zee, maar niet heel spectaculair. We maakte al een geintje dat het leuk zou zijn als er een paar dolfijntje langs zouden komen zwemmen. Maar toen verscheen er aan de horizon een walvis, dus dat was ook niet verkeerd :-).

Om half 2 maakte we nog even een korte foto stop bij de Thunder Creek Falls. Om vervolgens door te rijden naar de lunch. De lunch hadden we bij een wegrestaurant dat omringd werd door hoge bergen met besneeuwde toppen. Daarna ging de weg verder langs het mooie Lake Wanaka en Lake Hawea ook omringd door imposante bergen met allemaal een mooie witte top.

Rond 4 uur hadden we een stop waar, voor degene die het wouden, een ritje met een jetboat konden doen. Dit is een hele snelle boot die over de golven heen dendert. Ik ben niet mee gegaan, omdat ik het niet vertrouwde met mijn rug. Daarna reden we door naar een supermarkt waar we inkopen konden doen voor vanavond en morgen. Om 7 uur kwamen we aan bij het hotel. Hier hebben we met z'n vieren samen gekookt. En daarna zijn we nog even het centrum ingeweest om een toetje te eten. Rond half 10 werd er vuurwerk afgestoken, omdat het vandaag ( 5 november ) een feestdag is. Daarna ben ik naar bed gegaan, omdat ik morgen vroeg word gewekt. Hopelijk met goed nieuws.