Queenstown

6 november 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Vanochtend helaas gewekt met slecht nieuws. Op de plek waar de ballonvaart zou plaats vinden staat een te sterke oosten wind. Het gaat dus niet door. Kon ik me weer omkleden en mijn bed induiken :-(

Uiteindelijk een beetje uitgeslapen en om half 9 lekker lang onder de douche gestaan en ontbeten. Daarna naar het Kiwi park gegaan, dat dicht bij het motel ligt. Geen ballonvaart, dan maar kiwi's spotten aangezien je die beestjes niet in de vrije natuur tegen komt, omdat ze zo schuw schijn en alleen 's nachts leven. Het park heeft 2 verblijven waar twee koppeltjes leven. Ze hebben het zo gemaakt dat het overdag voor de kiwi's 'snachts is en andersom. De kiwi's in het eerste verblijf werden net gevoerd toen in er was. Nadat je ogen aan het donker zijn gewend kon je ze goed zien. Wat een grappige beestjes. Ze waren druk opzoek naar eten en het mannetje was ook erg geïnteresseerd in het vrouwtje, terwijl het broedseizoen al voorbij was.
In het tweede verblijf heb ik maar 1 kiwi gezien die in het begin wat neurotische overkwam. Maar toen die gevoerd werd, werd hij rustig. De kiwi was ook een stuk jonger dan die in het eerste verblijf. Wat wel opviel was dat deze kiwi niet bang was voor zijn verzorger, terwijl ze dit wel graag zien. Als de kiwi's ouder zijn in het de bedoeling dat ze weer de vrije natuur ingaan.
Verder heb ik nog even door het park gelopen en wat souveniers gekocht.

Daarna ben ik Queenstown nog even in geweest en ook weer souveniers gekocht en wat rondgewandeld. Queenstown is een gezellig klein stadje.

Om 12 uur ben ik terug gegaan naar het motel om te luchen en me klaar te maken voor het skydiven met Renate en Anneleen. We hebben om 1 uur onder aan de trap afgesproken. Hopelijk gaat dit wel door.

En ja hoor....het ging door. Om kwart over 1 moesten wij ons inschrijven en kregen we instructies. Daarna werden we met een busje naar de basis gebracht. Hier kregen we een soort van overal aan en een muts, bril en handschoenen. Hier werd ik voorgesteld aan mij springpartner Ollie. Ook had ik een fotograaf gevraagd om mee te springen voor foto's, want dit moet natuurlijk vast gelegd worden!!! Om 3 uur was het dan zover. Ik moest als laatste met Ollie en Andries ( fotograaf ) instappen. Dit betekende dus dat ik als eerste moest springen. We vlogen naar 4 kilometer hoogte. Daar zagen we natuurlijk al de mooie omgeving van Queenstown. En toen ging de deur open....even slikken....en toen springen!!! Jeetje wat gaaf zeg. Eerst die vrije val waarbij je een minuut lang met 200 km/uur naar beneden stort. En dan gaan de parschute open en is er stilte en die prachtige omgeving met witte bergtoppen, een strak blauw meer en het stadje Queentown. Voor ongeveer 7 minuten vlieg je door de lucht, echt adembenemend mooi niet te omschrijven. En daarna een hele rustige landing. Wow dit smaakt naar meer, als ik het geld had ;-).

Nadat ook Anneleen en Renate waren geland, konden we even bijkomen en nagenieten van wat we zojuist hadden gedaan.

Daarna werden we teruggebracht naar het centrum. Ik ben nog even met Renate naar het kiwi park geweest, weer even de kiwi's bekeken mijn kaartje was de hele dag geldig en Renate had ze nog niet gezien.

Om half 7 hadden we met de groep afgesproken om samen wat te eten. Konden we even napraten over wat iedereen gedaan had. Van de swing tot paardrijden, LotR plekken bekijken, mountainbiken etc. We besloten om take-a-way te halen, bij wat we zelf lekker vonden en dat op het strandje op te eten en de zonsondergang te bekijken, Daarna nog een lekker ijsje bij Patagonie ( smaak bananen split en natuurlijk hokey pokey ) Daarna zijn we terug gegaan naar het motel. Sommige gingen nog een spelletje doen, ik ging naar mijn kamer lekker douchen en naar bed. Morgen de tweede poging voor het ballonvaren. Hopelijk heeft Christine deze keer beter nieuws om 4:45....