Queenstown -Te Anau

7 november 2014 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Yes vandaag is het zover. Christine stond vandaag weer om kwart voor 5 voor de deur, dit keer met goed nieuws. Het luchtballon varen gaat door. Dus snel aankleden en m'n spullen pakken. Omdat we met de hele groep naar een ander hotel gaan vandaag, moesten we onze koffers inpakken. Deze konden we op de kamer van Katrien en Anneleen zetten met onze kamersleutel. Om half 6 werden we met een busje opgehaald. Deze ging is nog meer mensen ophalen, voordat we naar de plaats reden waar we met de ballln de licht in gingen. Rond kwart over 6 werd er begonnen met het vol
laten lopen van de ballon, eerst met koude lucht en toen die vol was met warme lucht. Daarna werd de ballon omhoog gehaald, zodat de mand waar we in moesten ook overeind kwam te staan. Dit ging erg snel. Daarna moesten we de mand in. Deze was verdeeld in 4 vakken. Wij moesten met z'n drieën in een vak, sommige met 4. En toen ging de ballon rustig omhoog de lucht in. Wat gaaf zeg!! Heel rustig ging de ballon omhoog. Er vlogen totaal 2 ballonnen. Het uitzicht was zo mooi. En boven op zo'n 6500 feet was het helemaal niet koud, dan wat ik had verwacht. Maar dit kwam ook door de warme vlam die steeds aan ging. De ballonvaarder vertelde ook een aantal wetenswaardigheden over de omgeving wat erg leuk was. Rond 8 uur waren we weer geland. Dit ging heel soepel, ook toen de mand op de grond kwam. Midden in een weiland waar duidelijk koeien hadden gelopen. Eerst moesten we meehelpen met de lucht uit de ballon te laten en de ballon op te ruimen. Daarna kregen we champagne en een simpel ontbijtje. We konden de foto's zien die gemaakt waren en werden "gedoopt" met de champagne als ballonista's. Weer een super mooie ervaring erbij.

We werden met het busje weer terug gebracht. Christine had geregeld dat we eerder werden afgezet. Zodat de busreis verder kon richting Te Anau.
Rond kwart over 9 zaten we weer met de rest in de bus richting Te Anau.
We hebben een korte stop gehad waar we wat konden drinken en naar de toilet. We waren rond 1 uur bij ons motel. Eerst zijn we alvast onze tickets voor morgen gaan betalen, dan gaan we naar Doubtful Sound.

Toen hebben we onze koffers in de kamer gezet en zijn we boodschappen gaan doen en hebben we geluncht. We hadden om half 3 een busje geregeld die ons aan het begin van een deel van de Kepler Trail afzetten. Hier hebben we een wandeling gemaakt van zo'n 15 km. terug naar ons motel. Een mooie wandeling, maar de vermoeidheid begon bij mij wel toe te slaan. 'S avonds snel wat gegeten en weer op tijd naar bed. Morgen word weer een vroege morgen. Al is het niet zo vroeg als vanochtend.