Franz Josef - Wanaka - Queenstown

5 januari 2018

Vanochtend vertrokken we om 8:30 naar Lakw Matheson, reflection lake. Deze wandeling heb ik al gemaakt met djoser, maar is echt super mooi dus het was zeker geen straf om dit nogmaals te doen. De bergen mt Tasman en Cook weerspiegelde weer mooi in het water. Daarna moesten we een aantal skydivers ophalen en reden we door naar Wanaka

Om 13:00 hadden we even een korte stop aan het strand, omdat het zo mooi weer was. En we hadden gelukt dat er net voor de kust een paar dolfijnen zwommen. Op de route van Franz Josef naar Wanaka rijden we over veel one lane bridge. Iets wat je veel ziet in NZ. We kregen als vraag hoeveel we er kregen op deze route. Het antwoord was 28.

Tussen door een aantal stops gehad o.a. bij Thunder Creek Falls.

Laatste stop van vandaag is Wanaka. Rond 5 uur kwamen we daar aan. Nadat we ons hadden ingecheckt waren we vrij te doen wat we wouden. Als eerst ben ik langs Lake Wanaka gelopen naar de bekende wanaka boom. 1 van de meest gefotografeerde bomen van Nieuw Zeeland. Roy's Peak kon helaas niet bewandeld worden, omdat er brand was. Vanuit Wanaka kon je de blushelikopters in het Lake water zien halen en naar de brand zien brengen. 'S avonds laaiden het vuur ook weer een beetje op.

Nadat ik fish en chips had gegeten op het strand ben ik verder langs het meer gelopen.

De volgende ochtend hadden we tot 9:45 tijd om wanaka te verkennen. We werden bij het hostel opgehaald en de eerste stop was mount Iron. Een pittige wandeling met een geweldig uitzicht over Lake Wanaka en omgeving. Tegen 11:45 reden we verder naar Queenstown.

Een uurtje later stopte we bij een groente en fruit stal waar ze veelste veel lekker dingen hadden. Heb hier ook vast nootjes en gedroogde bananen chips voor mee te nemen naar dr Routeburn Track.

Rond 3 uur kwamen we aan in Queenstown. De buschauffeur wees in de bus al aan waar het doc is waar ik mijn tickets moet ophalen voor de Track die morgen begint. Na geïnstalleerd te zijn in het hostel en kennis te hebben gemaakt met één kamergenootje ben ik eerst naar het doc gelopen om mij tickets op te halen en daarna naar de supermarkt om eten te halen dat ik mee kan nemen voor de Track. Verder nog even door het stadje gelopen en daarna bij een restaurantje gegeten en een biertje gedronken. Omdat het nog vroeg is ben ik door het park gelopen waarbij je langs Lake Wakatipu loopt en mooie uitzicht heb op de bergen ( the remarkebles )

Daarna kon ik het niet laten om even een taartje te eten bij Patagonia. Waar we 3 jaar geleden ook hebben gezeten met de meiden van djoser.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade