Tolfino - Whistler

3 juni 2016 - Whistler, Canada

Om half 8 heb ik samen ontbeten met Tessa en Sabrina. Daarna moesten we onze koffer weer pakken om naar een ander hotel te gaan. Om half 9 moesten we ons verzamelen bij de bus om naar Tolfino te rijden. De hele groep was mooi op tijd, maar de reisleider was nergens te bekennen. Na 10 minuutjes wachten besloten we om maar even aan te kloppen bij zijn kamer. En hij bleek nog te slapen. Hij dacht dat hij half 10 had af gesproken, maar dit bleek niet waar te zijn. Eindelijk vertrokken we rond 9 uur. Eerst nog even gestopt bij een supermarkt en daarna reden we door.

Rond 12:00 stopte we bij Englishman River Falls op te picknicken en naar de waterval te lopen. Na anderhalf uur reden we door ( nadat er wat problemen waren met de bus ). We vervolgde onze weg naar Cathedrale Grove. Waar reusachtige ceders staan. Hier hadden we de tijd om een wandeling te maken. Bij terug komst bleek het probleem aan de bus niet opgelost te zijn. Daarom reden we naar het dichtstbijzijnde plaatsje waar een garage zat. Daar hebben we anderhalf zitten wachten, zonder resultaat. Waarschijnlijk komt er een nieuwe bus deze kant op, maar dat horen we morgen.

Uiteindelijk kwamen we om kwart over 6 bij het motel aan in Tolfino. Zeker 2 uur later dan verwacht. Om 7 uur konden we gaan eten in een restaurant bij het motel. Met uitzicht op een klein haventje waar we konden kijken naar een Californische zeeleeuw die druk bezig was met zijn eigen maaltijd. Hij ving een vis, sloeg hem dood op het water en at hem vervolgens in 1 keer op. Ook vloog er nog een zeearend voorbij en ging in de buurt in een grote boom zitten.

Morgen moeten we vroeg op. We gaan met 6 mensen kayakken in de omgeving. Een tocht van ongeveer 4 uur. Daarna gaan we beren spotten, het word dus een drukke dag morgen.

Om kwart voor 7 ging de wekker. Om half 8 konden we gaan ontbijten in het restaurant van het motel, waar we een continentaal ontbijt kregen. Net voordat we het restaurant inliepen zagen Tessa en ik een wasbeer lopen.

Om kwart over 8 werden we door Andrew weg gebracht naar de plek waar we gingen kayakken. Andrew reed daarna door naar de garage om de bus te laten maken. Na de instructies en het omkleden vertrokken we rond half 10 het water op. We kwamen langs eilandjes en al snel zagen we de eerste nieuwsgierige zeehond. Ook kwamen we langs een eiland met een groot nest van zeearenden. We gingen aan land op Maeres Island waar een regenwoud was met de oudste bomen van Britisch Colombia. Hier hebben we een uurtje rond gelopen. Daarna gingen we weer trug naar Tolfino. Helaas begon het te regenen. Rond 13:00 waren we weer terug. Toen hadden we even de tijd om te douche en lunchen. Om 15:00 gaan we beren spotten, hopelijk klaart het weer een beetje op. Al ziet het er niet naar uit...

En helaas regende het nog steeds, maar het ging gewoon door. We kregen hele dikke pakken aan met een regenjas er over heen. Handschoenen en een muts, bloedheet maar op de zodiac waren we er blij mee. Het duurde erg lang, maar uiteindelijk zagen we een moederbeer met haar jong ( zwarte beer ) En daarna hebben we nog 2 beren gezien op verschillende locaties. Waarvan eentje heel dichtbij. Omdat het laagtij was waren de beren makkelijker te zien, omdat ze dan aan de kust opzoek gaan naar eten. Onze groep was op verschillende boten gezet en de rest had niet zoveel gezien als wij.

Om kwart voor 7 waren we terug. We gingen meteen door om te eten. Lekker sushi in het stadje.

De volgende dag vertrokken we naar Whistler. Om half 8 gingen we ontbijten. Om half 9 vertrokken we met de bus. Om half 12 kwamen we aan bij de Ferrie. Omdat we zo vroeg waren, en dat de boot die om 12:00 nog lang niet vol was, konden we eerder mee. De tocht duurde ongeveer anderhalf uur weer naar het vaste land. Om half 2 waren we in Horseshoe Bay. Eerst maakte we na anderhalf uur rijden een stop bij Shannon Falls. Waar we een uur de tijd kregen om de waterval te bekijken en daar rond te lopen. Het weer was erg goed, dus we hebben lekker in het zonnetje gezeten. Daarna reden we door naar Whistler met nog een tussenstop bij een supermarkt. Om 17:00 kwamen we aan bij het hotel. Ik dacht eerst dat er een fout gemaakt was met mijn kamer, maar dat bleek niet zo. Ik heb een hele grote kamer gekregen met volledige keuken een zithoek met bank en open haard en een jacuzzi naast mijn bed :-D en nog een fijn balkon met uitzicht op de bergen. Beter kan geloof ik niet!

Om 18:00 zijn we een burger gaan eten, de "beste" van Canada. Daarna ben ik met Tessa en Melissa naar een winkel gegaan waar je je kon inschrijven voor de zipline. Tessa en ik gaan dit morgen middag doen. Daarna hebben we wat rond gelopen in het plaatsje. Een erg mooi en gezellig dorpje. Alles ziet er vrij nieuw uit. ( het meeste is gebouwd voor de olympische spelen van 2010, die hier deels gehouden zijn ) Alle huizen en winkels zijn mooie houten gebouwen in dezelfde stijl. We kwamen nog een paar andere van onze groep tegen en hebben toen wat gedronken bij een leuk café.