Whistler

4 juni 2016 - Vancouver, Canada

Om 8:00 ben ik gaan ontbijten bij Tessa en Sabrina op de kamer. We hadden met een aantal van de groep om 9:00 afgesproken om wat te gaan drinken en daarna met de gondela de bergen in te gaan. Uiteindelijk zijn alleen Tessa en ik met de gondel naar boven gegaan. Het was nogal bewolkt en de rest wou het later proberen. Omdat Tessa en ik vanmiddag naar de zipline gaan kunnen wij niet later gaan. Op Whistler Mountain hadden we gelukkig wel wat zicht en hebben we een stuk gelopen door meters hoge sneeuw. Daarna hebben we de peak to peak gondel genomen die ongeveer 11 minuten duurde en naar de Blackcombe Mountain ging. Onderweg hadden we nog wel redelijk zicht, maar hoe dichterbij we kwamen hoe mistiger het werd. Op de Blackcombe waren alle wandeltochten afgesloten. We zijn toen eigenlijk meteen weer terug gegaan naar de Whisler Mountain. Daar hebben we wat gegeten en zijn we nog met een opblaasbare band van een besneeuwde helling af gegaan. Daarna zijn we met de gondela terug gegaan naar het dal. Waar we onderweg nog 2 beren zagen lopen.

Om half 2 waren we weer in het stadje waar we even hebben rondgelopen en zijn wat winkels in geweest. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel.

Om half 4 hadden Tessa en ik weer afgesproken in het hotel. Om kwart voor 4 moesten we ons melden bij Superfly voor de zipline.
We werden met een busje naar de plek gebracht waar het ging gebeuren op ongeveer 10 minuten rijden. Eerst kregen we uitleg en o.a. een tuig en helm. Toen werden we met een terreinwagen naar de hoogste zipline van Canada op 600 feet hoogte. Echt super gaaf. En wat een uitzicht, de zon was inmiddels gaan schijnen. Zelfs de Blackcomb was zichtbaar. Daarna liepen we naar de langste zipline van 1,2 km. lang. Als derde hadden we de snelste zipline waar de de snelheid van 100km per uur kon halen. De laatste zipline eindigde weer op het basiskamp, onderweg werd er nog een actiefoto gemaakt. Dit was echt super leuk om te doen.

Rond 19:00 werden we terug gebracht naar de Village. Daar hebben we met z'n tweeën wat gegeten en gedronken. Daarna hebben we nog een spelletje gedaan op de hotelkamer.