Whistler naar Sun Peaks naar Jasper NP

6 juni 2016 - Vancouver, Canada

Vanochtend hadden we weer om half 8 ontbeten. Na de koffer gepakt te hebben vertrokken we met een heerlijk zonnetje richting Sun Peaks.
Na eerst een supermarkt te hebben aangedaan reden we door naar de eerste stop langs de snelweg bij Duffey Lakes. Hier hadden weeen mooi uitzicht op de bergen met besneeuwde toppen die weerspiegelde in het Lake. Hier hebben we even staan genieten van het mooie uitzicht en het zonnetje.

Daarna reden we door naar onze lunch stop. Dit was bij Marble Cayon. Aan een meertje, waar we lekker met de voetjes het water in konden. Daarna reden we verder en maakte we nog een stop bij een tankstation. Toen we verder reden bleek de airco in de bus alleen nog maar warme lucht te bblazen. Al snel was het niet meer te houden in de bus. Dit probleem had zich al vaker voor gedaan, maar nu omdat het buiten ook boven de 25 graden is, is het echt niet te houden. Al snel stopte we bij het volgende meer waar onze reisleider ging bellen met zijn baas en met garages in de buurt. We konden gelukkig nog bij een garages in de buurt terecht ( aangezien het zaterdag is ) Hier konden ze het probleem niet meteen verhelpen. Er schijnt een blokkade in de airco te zitten. Om half 6 zijn we naar het hotel in Sun Peaks gereden, waar we een stuk later aan kwamen dan gepland...

Om half 8 konden we eindelijk gaan eten nadat we allemaal snel even hadden gedouched. We kregen van Andrew te horen dat we een gratis rondje kregen op kosten van Djoser voor het ongemak. Ondertussen was Andrew druk aan het bellen over de bus. Eindelijk hoorde we om half 10 dat we de volgende dag een nieuwe bus zouden krijgen en gewoon volgens schema naar Jasper kunnen rijden.

Om 8 uur gingen we ontbijten. Met de nieuwe bus vertrokken we om 9 uur richting Jasper. We stopte bij een benzine pomp om te tanken. Voordat we met de nieuwe bus vertrokken bij het hotel vertelde Andrew dat het dezelfde soort bus was, maar een diesel i.p.v. benzine. En dat was dus precies wat er mis ging bij de stop. Andrew tankte benzine en daarom konden we niet verder. Er werd iemand bij gehaald en uiteindelijk moest er iemand komen die de tank leeg kon halen en schoon kon maken. Dat werd dus weer wachten....

Om half 4...ja na 5 uur wachten konden we eindelijk de reis voort zetten. De meeste hebben al we een mail geschreven naar Djoser, zodat zij hier ook van op de hoogte zijn.

We maakte een korte stop bij de Spahalt Falls in het Wells Gray provinciaal park. Een mooie waterval die ontstaan is na een vulkaan uitbarting. Nu zijn we echt in de Rockie Mountains, we vervolgen onze reis naar een uitzicht op Mount Robson. Dit is de hoogste piek. Daarna bereiken we eindelijk Jasper NP. Het is inmiddels kwart over 10 ( de klok ging ook nog 1 uur vooruit onderweg )