Victoria

31 mei 2016 - Victoria, Canada

Na redelijk geslapen te hebben de eerste nacht in Canada gingen we om half 8 ontbijten bij Ihop. Een restaurant wat naast het hotel lag.

Om kwart voor 9 moesten we bij de bus verzamelen om naar Victoria te gaan. Om 10:00 moesten we bïj de haven zijn, zodat onze reservering niet werd vergeven. Om 11:00 vertrok de boot voor een anderhalf uur duurde tocht naar Victoria Island. En erge mooie tocht langs de verschillende eilandjes die voor Vancouver liggen. En het zonnetje scheen dus dat was een genieten. Rond half 1 kwamen we aan op Vancouver Island. We reden meteen door naar Victoria waar ons motel was. Voordat we bij het motel waren hebben we eerst boodschappen gedaan bij een supermarkt voor het ontbijt en de lunch voor de komende dagen. Daarna reden we naar het motel. Daar hebben we de koffers naar onze kamers gebracht. De rest van de middag hadden we vrij om te besteden. Ik heb met 3 meiden Victoria verkent. Een niet zo' n hele grote stad aan het water. 'S avonsds hebben we gegeten bij een Irish pub. Daarna zijn we terug gegaan naat het motel.

Maandag had ik met 2 meiden afgesproken om samen te ontbijten. We hadden samen inkopen gedaan gister bij een supermarkt. Om 9:00 moesten we klaar staan om opgehaald te worden. Met de hele groep hadden we een excursie om met een boot o.a. orca's te spotten. De boot vertrok om 10:00. En binnen een uur kwamen we al een groep killer wales ( orca's ) tegen. Ze waren met z' n zessen. Zowel kleintjes als grote. Erg mooi en indrukwekkend om te zien in het wild. We hebben ze een tijdje gevolgd en gingen daarna verder naar een aantal rotsen/ eilandjes waar zeehonden en zeeleeuwen te zien waren. En ook een aantal zeevogels. Daarna voeren we terug. De kapitein hoorde dat er in de buurt ook een humpback whale was gespot en dus gingen we daar op af. Voordat we hem zagen kwam er een Minke whale voorbij. Een whale die zich niet snel laat zien. Dit was dus een extra verrassing voor ons. En toen liet de Humpback zich ook nog zien. Uiteindelijk dus drie soorten whales gezien, echt heel gaaf. Daarna ging de boot weer terug richting de haven waar we rond 13:00 aan kwamen. We werden weer terug naar het motel gebracht.

Daar hadden we even de tijd om op te frissen en de lunch te maken. Met een groot deel van de groep gingen we naar Beacon Hill Park. Waar we de lunch op aten en rond hebben gelopen. Daarna zijn we nog langs een kasteel gereden en vanuit daar ben ik met 2 vrouwen naar het motel gelopen. Om 17:30 zijn we naar het restaurant gelopen aan de haven waar we met z'n alle hebben gegeten.