Whirinaki Rainforest

26 oktober 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag moest een deel van de groep zich verzamelen om kwart voor 9 om mee te gaan met de excursie naar het Whirinaki Rainforest. Eerst moesten we een stuk rijden met een busje tot aan het begin van de wandeling. Hier moesten we eerst onze lunch klaar maken. We hadden volop keuze uit broodjes en verschillende soorten brood. En veel soorten beleg en sausjes. Het was dus lastig om te kiezen. Daarna begon de wandeling, maar voordat we het regenwoud mochten betreden, moest onze Maori gids eerst om bescherming vragen aan de goden en voorouders. Dit wordt elke keer gedaan als er nieuwe mensen worden verwelkomt in hun gebied. Daarna moest er "geneusd" worden. Een manier om elkaar het leven door te geven.

Daarna begon de mooie wandeling van ongeveer 9,4 km. De wandeling liep diep door het regenwoud naar een waterval. De Maori gids vertelde veel over de bomen en planten. Hoe oud ze waren en waar ze vroeger en ook nu nog voor worden gebruikt. Hij liet ons zelfs een plantje proeven. De wandeling was erg mooi, na 2 uur lopen kwamen we bij de waterval waar we tijd hadden om onze zelfgemaakte lunch op te eten. Daarna vervolgde wij de wandeling die nog zo'n 2 uur duurde.

Na terugkomst bij de plek waar we ook gestart waren kregen we nog wat lekkers en gingen we door met het busje naar de hotpools waar we even heerlijk konden relaxen in het warme bronwater.

Rond 19:00 waren we weer terug bij het motel, waar Christine Fish and Chips bestelde voor degene die dit wilde. Dit hebben we in de gezamenlijke ruimte van het motel opgegeten. Helaas was het te koud om buiten te zitten. Daarna hebben we nog met een groot deel van de groep het spel Weerwolf gespeeld.